Dit is deelbetalingen.nl

Bijgewerkt op: 29 aug.



Een oplossing om betalingsregelingen te treffen

In de afgelopen jaren hebben we met Incassotool bedrijven geholpen bij het automatiseren van het debiteurenbeheer. Met die automatisering kwam bij iedere leverancier de vraag naar voren om het eenvoudiger te maken om klanten in termijnen te laten betalen.


Het administreren van regelingen zorgde voor veel werkdruk op de administratie, maar omwille van de klantrelatie was het treffen van regelingen wel wenselijk. Wij hebben daarom een module gebouwd die het mogelijk maakt om betalingsregelingen te treffen.


Met deze module konden schuldeisers en klanten voortaan makkelijk zelf regelingen ingeven. Hiermee kwam een einde aan het gebruik van Excel bestanden waarin de regelingen met veel administratief vernuft werden bijgehouden.


De regelingen worden nu volledig geautomatiseerd bevestigt, begeleidt (met reminders per mail en sms onder toevoeging van online betaalgemak), en bewaakt. Door onze slimme koppeling (PSD2) worden de deelbetalingen herkend en aan de juiste facturen toegekend.

Vanaf 1 november 2022 voor iedereen beschikbaar

Vanaf 1 augustus 2022 kunnen geselecteerde organisaties gebruik maken van deelbetalingen.nl; Vanaf 1 november 2022 kan iedereen profiteren van deelbetalingen.nl

Persoonlijke en servicegericht regelingen treffen

Als leverancier maakt u in vijf minuten uw persoonlijke omgeving aan (uw account). Daarna kunt u direct starten met het invoeren van regelingen. Uw klant ontvangt automatisch de bevestiging in de mail, en vervolgens kort vóór, op of ná iedere termijn een vriendelijke reminder (per SMS en/of mail) met de mogelijkheid om online te betalen.


Na iedere betaling ontvangt de klant een vriendelijk bedankje met opgaaf van het resterende saldo. De betalingen komen gewoon bij u op de rekening binnen.


Deelbetalingen.nl houdt bij of de termijnen op tijd betaald worden, net zo lang tot de gehele regeling is nagekomen.


Online betalingen en directe bankkoppeling #!

We gaan ervan uit dat de meeste mensen deugen, en de praktijk wijst uit dat dat ook klopt.. Eenmaal getroffen regelingen worden dan ook goed nagekomen. (93 %)

Self service

Wat begon als een opdracht voor een openbaar vervoerder en het Ministerie van Buitenlandse zaken mondde uit in een speciale module om betalingsregelingen te treffen. Deze module is inmiddels doorontwikkeld; nu kunnen de klanten zelf een regeling treffen/activeren.


We bedachten daartoe een aantal slimme methodes. Doordat de klant zelf een regeling kon opstellen, daalde de druk op de klantenservice enorm.


De voordelen vertaalden zich bovendien in een betere klantervaring en service. Mensen vinden het prettig dat ze zelf regelingen kunnen ingeven. Ze zijn dan zelf "in control". Zonder telefonisch in de wacht te hoeven staan, of dat ze moeten vertellen of uitleggen waarom ze in termijnen zouden willen betalen. De klant hoeft geen schaamtedrempel meer over wat ervoor zorgt dat er een regeling getroffen wordt.

Geen incassobureau, geen incassokosten

Veel organisaties kiezen ervoor om een incassobureau in te schakelen als een klant niet betaalt. Of schrijven de vordering zelfs af.


De reden daartoe is gelegen in de omstandigheid dat men niet over de mensen en middelen beschikt om zelf meer aandacht te geven aan deze openstaande posten. Met deelbetalingen.nl kunt u wél meer aandacht geven. En voorkomen dat u vorderingen moet overdragen aan het incassobureau.


Met deelbetalingen.nl benadert u uw klanten op een klantvriendelijke manier, waarbij u uw klant uitnodigt om een regeling te treffen. Daartoe kunnen ze naar deelbetalingen.nl gaan. Dat is een stuk vriendelijker dan de zaak overdragen aan het incassobureau.

Bijkomstig voordeel is dat u uw klantrelatie niet onnodig onder spanning zet. Het scheelt uw klant bovendien een hoop incassokosten.

93% van de regelingen op deelbetalingen.nl wordt nagekomen!

De meeste mensen deugen en willen graag betalen. Eenmaal getroffen regelingen worden dan ook goed nagekomen, mede ook doordat klanten het toegestaan kan worden om zelf achteraf nog wijzigingen te kunnen ingeven. Bijvoorbeeld een maandje overslaan. Of het wijzigen van de betaaldag.


Op die manier zijn uw klanten zelf "in control" en kunnen ze er zelf voor zorgen dat een regeling niet komt te vervallen. Voor die 7 % die de regeling niet nakomt voorziet deelbetalingen.nl in een maatschappelijk verantwoorde opvolging. Zonder inzet van een incassobureau, maar mét alle wettelijke middelen om alsnog de betaling te verkrijgen. Het aantal zaken dat ter incasso gaat zal drastisch dalen... tot een absoluut minimum.

Voordelen voor u, voordelen voor uw klant

Uw klant is blij met de door u geboden oplossing. Zonder dat er incassokosten bijkomen. U bent blij dat u een persoonlijke handreiking kunt doen zonder dat het veel inzet van mensen en middelen kost. Zelfs zonder dat het inbreekt op uw bestaande processen. En de betalingen gewoon bij u op de rekening binnenkomen.

Schrijf je vanaf 1 augustus 2022 in en maak als eerste gebruik van deelbetalingen.nl

Deelbetalingen.nl is inzetbaar voor kleine en grote organisaties. De omvang van uw bedrijf doet er niet toe. Bent u geïnteresseerd en wilt u deelbetalingen.nl uitproberen? Maak vanaf 1 augustus 2022 een account aan en de eerste 5 betalingsregelingen zijn geheel gratis.